Det finns inte...

Inlägget skrevs: 2008-06-16 i: Tänkvärt Klockan: 22:00:35 Kommentarer 1
Ända sen jag kom hem från Thailand har jag haft ont i magen lite då och då, trodde väl att det var krämpor efter resan men det ville inte ge med sig. Förra måndagen kom det till insikt, jag har blivit laktosintollerant igen. Inte som jag var liten, att jag inte ville dricka mjölk. Onej. Hela veckan har jag fått i mig små mängder laktos varje dag (potatissallad, två skedar glass etc.) och legat och vridit mig varje kväll för att jag haft så ont i magen. Nu är det hej då till laktos för min del.. Hej då tiokronorsglassen på donken, hej då all vanlig mat för jag har blivit sepeskadad men framför allt.. Hej då fetaost =/ Mitt liv kommer gå under, krossas. Kommer bli lika damp som Zandra och hela tiden behöva fråga om allt man äter. Suck.. Fetaosten kommer bli tyngst, det andra går ju ändå att ersätta men jaaa.. Kommer bli en jobbig tid innan man lär sig vad man kan äta och inte. Ska ringa Blåsippan imorgon också och kräva en undersökning (trots att de nekade Z) så jag får det svart på vitt..

Juust, tack Z som sms:ade en lista på vad jag får äta.. Praktiskt taget ingenting normalt =/

Nu ska jag lägga mig och deppa. Grym huvudvärk efter all ofrivillig stress idag med försenade tåg hit och dit. Ska njuta av min säng och sova tills jag vaknar, sova sova sova :D:D:D
Skickat av: zandraaaa

you will make it darling!

det är lite knöligt i början, ja, det kan jag lova, men det ger med sig till slut. Och när du är borta så kan du ju välja att svälja två tabletter bara. :) dessutom, tänk så mycket du kommer gå ner i vikt nu ;) alla laktofria-produkter innehåller MYCKET mindre fett än vanliga och det som är riktigt fett, kan du ändå inte äta ;)



loveyou!

/ditt stöd i den nya världen, lakto-zäta

Skickat: 2008-06-16 Klockan: 22:14:51
Bloggadress: http://mumsfillibabba.blogg.se/


HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt