Axplock av min vardag

Inlägget skrevs: 2009-10-16 i: Frida Emelie Klockan: 13:09:30 Kommentarer 1

Har suttit på Studentpalatset vid Odenplan sedan halv nio imorse. Elins besök blev inställt eftersom hon blivit sjuk så istället för att ha det som ursäkt och gå hem vid halv fyra har jag nu möjlighet att sitta kvar till halv elva då de stänger. Behöver jag säga att jag är trött i både huvud, nacke och axlar?

Ett axplock av det jag sitter och jäklas med just nu.
- känna till erosions- och avsättningsformer skapade av glaciärer (bl.a. isräfflor, drumliner, rullstensåsar, de geer moräner) samt förklara hur de bildats.
- kunna redogöra för rinnande vattens förmåga att erodera, transportera sediment samt de former och jordarter som därvid uppkommer.
- känna till erosions- och ackumulationsformer samt processer framkallade av gravitation.
- känna till begreppet ballast och naturgrus.
- kunna beskriva vattnets kretslopp i detalj.
- kunna ange vattenbalansekvationens huvudsakliga komponenter


Har 53 sådana satser, hemskt omfattande, plus 20 till mer tekniska jag ska lära mig och kunna som rinnande vatten. Som tur är har vi bestämt att ta lunch halv två så snart får jag ta mig en riktig paus!

Skickat av: emelie

jag är glad att jag inte pluggar! :) men lycka till vännen, det här klarar du galant!

Skickat: 2009-10-16 Klockan: 17:25:40
Bloggadress: http://emelielindberg.blogg.se/


HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt