KS nr 2

Inlägget skrevs: 2008-09-15 i: Frida Emelie Klockan: 07:10:34 Kommentarer 0
Klockan åtta går startskottet för kontrollskrivning nummer två i trigonometri och funktioner. Denna veckan har det pluggats alldeles för lite, oroväckande lite faktiskt. Varit så himla mycket annat skoj som varit i vägen och jag har inte fått igång min självdisciplin ännu.. Baltzargasquen i lördags var grym! Vi träffades hemma hos Louise och började förfesta klockan två, kanske lite väl tidigt.. Vid tjugo i fyra begav vi oss mot skolan där det var redovisning av allas n0lleuppdrag, så roligt att se alla filmer! Efter det begav vi oss på en tur förbi Baltzar von Platen:s staty innan vi kilade vidare ner till Bergs hall där det var dukat för fest. Det blev två fördrinkar och sedan satte vi oss till bords. Det var bordsplacering men jag hade tur, hamnade bredvid Robert på min högra sida och på den vänstra satt Oscar från min n0llegrupp. Till förrätt blev det kall tomatgaspacho (stavning?) och snaps, farlig kombination. Till det hör även saken att vi denna gång endast skulle dela en vinflaska på två. Middagen kom in, fläskkarré med potatisgratäng och bönsallad och efter varmrätten kände jag mig inte helt okej. Punschen ville jag inte alls dricka och fick knappt i mig något av äppelkakan som serverades till efterrätt. Efter middagen var avslutad samlades gänget igen och vi var minst lika dragna hela högen. Nästa gång ska jag nog inte börja föra klockan två.. Resten av kvällen höll jag mig från baren, klarade mig bra på min middagsfylla! Vi dansade och hade skoj till klockan två då det slutade. Då kilade vi upp till Maskin som haft sin n0llegasque och bjöd på stort partaj - för 100 kronor. Självklart var jag dum nog att betala in mig, var så grymt trött så jag vandrade hemåt redan strax efter tre. Eller vandrade knappt en kilometer ner till början av campus där jag lämnat min cykel i fredags, sedan tog jag en cykeltur hem :p

Igår sov jag till halv två, klev upp och packade ihop mina mattegrejer och sen åkte jag till Johanna. Hon var sjuk och lite för hängig för att kunna hjälpa mig så mycket men det var bättre än ingenting i alla fall. Jag åkte hem vid åtta och fortsatte plugga lite hemma, till tio ungefär. Känns ju inte så överdrivet bra, allt känns bara så himla krångligt.. Men men, bara att göra sitt bästa nu idag. Försöka få in fina formuleringar och försöka lösa, det kan man i alla fall ta poäng på!

Den här veckan MÅSTE jag satsa hårdare på matten annars kommer detta aldrig gå.. Idag när vi slutar ska vi sitta kvar och skriva det sista på vår kursuppsats i SBP och sedan blir det hem och göra storkok och köttfärssås och spaghetti och sedan plugga matte, måste måste måste. Sedan imorgon när jag slutat åker jag till Johanna och Tobias, så ska jag sova där och Johanna hjälpa mig med matten.

Vill höra allt om Mallis brudar!!

Nu ska jag kika igenom mina anteckningar en sista gång, ciao!

HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt