Så var en kväll med tvättstugan avklarad

Inlägget skrevs: 2008-10-03 i: Frida Emelie Klockan: 21:28:32 Kommentarer 0
Interesting, huh?

Blev en lång eftermiddag på skolan eftersom vi hade övning i samhällsbyggnadsprocessen. Vi skulle räkna ut hur mycket kväve och fosfor som kommer in i olika typer av hushåll och hur mycket som sedan stannar kvar i reningen och åteförs till det slutliga utsläppet (bidrar till övergödda sjöar och hav). Rätt intressant faktiskt, men ingen dröm att behöva stanna på skolan till fyra.. Skippade "after school" på SysteroBror och cyklade istället direkt hem. Plockade ihop smutskläder, skrev en matlista ända in på nästa vecka och så gick jag och handlade. Vuxenpoäng till mig :D

Tvättningen har gått finnemang, hade hela tvättstugan för mig själv också vilket var gött. Hade jag vetat det hade jag dock tvättat alla mina tre maskiner med detsamma. Nu är det gjort och jag bokade tvättid om en och en halv vecka igen, tisdag den 14e närmare bestämt (ännu mer vuxenpoäng!).

Nu ska jag försöka sortera lite papper sen dricka massa juice och te och titta på en film. Börjar bli förkyld och det är inte önskvärt. Imorgon bitti ska jag försöka mig på en rejäl städning där dammtorkning, listtorkning och rensning av brunnen i badrummet inkluderas.. Men det får vänta tills morgondagen.

Nu ska jag njuta av att det äntligen är helg och andas in fräschheten från min rena tvätt :D


Hoppas allt är bra i Härnan!
and everywhere else...

HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt