Naturresursteknik för samhällsbyggare

Inlägget skrevs: 2008-10-22 i: Frida Emelie Klockan: 17:51:42 Kommentarer 0
Jajjemen. Precis det jag sitter och försöker tragla mig igenom nu. Klockan är tjugo i sex och jag har fortfarande inte tagit mig igenom alla sidor vi har krysstenta på imorgon. Uselt jag vet.. Har tittat igenom två gamla krysstentor och det känns inte överdrivet svårt. Jag menar, man vet väl redan hur marken är uppbyggd (svallsand, postglacial lera, glacial lera, isälvssand, morän, berg) och vad ekologi betyder? Det jag behöver läsa på lite mer är avlopp bara, inte så intressant men viktigt att veta. Till exempel att här i Stockholm leder man dagvatten och avloppsvatten i samma system och när det regnar mycket kan det orenade avloppsvattnet blandas med dagvattnet och sedan föras direkt ut i vattnet. Äckligt eller hur?

Men det ska nog gå bra, hoppas jag :) Håller alla mina fingrar och tår. Har tagit en liten paus nu, har endast femton sidor kvar att läsa och det borde inte ta alltför lång tid. Sen måste jag nog läsa igenom det ännu en gång innan det är dags att sova också men totalt är det ju bara sjuttio sidor och det är ju ingenting om man jämför med de mängder Zandra måste läsa. För övrigt hade vi en trevlig stund tillsammans idag :) Lagade mycket god rotsakspytt och snackade en massa strunt. Fick även en lite inflyttningspresent från familjen Flyg - 101 saker du bör veta hur man gör, den verkar himla rolig faktiskt :)

Nu ska jag ta och lägga fram det jag ska ha med mig i helgen och sen se vilken väska jag ska ta!







HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt