Ett inlägg från Liljeholmskajen, min fristad

Inlägget skrevs: 2008-10-05 i: Frida Emelie Klockan: 17:15:21 Kommentarer 0
Klädde på mig rejält med regnjacka och gummistövlar och begav mig mot storasyster där jag nu befinner mig. Jag har löst något tal, kanske lite för lite men jag är på g. Nu väntar mat, fiskgratäng med potatismos - yummieeee :D:D
Sedan antar jag att det blir till att fortsätta räkna.

Börjar få lite hemlängtan nu, eller lite mammalängtan. Få sätta sig vid ett dukat bord. Känna värme och trygghet, att inte behöva göra allt själv. Kanske bortskämd men det måste man få vara ibland. All energi går åt att tänka på vad man måste handla, vad man ska äta, vilken matlåda man ska ta med sig etc. Jobbigt att komma hem, känna pluggstressen och behöva ställa sig framför spisen en timme (spisarna suger...). Men det är bara att vänja sig. Antar att jag är lyckligt lottad som har min lilla trygga borg här hos Johanna. Min fristad. Hon tar hand om mig, föder mig och försöker hjälpa mig med matten så gott det går. Det är lycka :)

Ska försöka ta mig hem till lilla mamsie någon gång framöver också, frågan är bara när man ska få tid och råd. Pratade med farmor idag också, det var himla mysigt :)

Nu ska jag hjälpa till det sista med maten!

HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt