En stor fet

Inlägget skrevs: 2008-10-09 i: Frida Emelie Klockan: 18:40:22 Kommentarer 0
...Råtta!

Imorse såg jag en råtta för första gången. Som tur var det ett fönster mellan oss, annars hade jag skrikit och hoppat högt! Visst vet man att det kryllar av råttor här (inga små skogsmöss inte) men jag har varit skonad från att se dem. Man vet även att det kryllar av kaniner (de anses som skadedjur här) och det har jag faktiskt sett men oh, det är en mycket trevligare syn. I alla fall. Imorse tittade jag ut för att se om smhi:s väderleksrapport stämde och så ser jag i ögonvrån hur något brunt kommer smålunkandes från mitt vänstra synfält. Det springer in under cyklarna de rensat och lagt vid en rabatt och sen springer den rakt mot mig. En fet, stor, ful brun råtta. Om jag skulle uppskatta skulle jag säga att den var 2-3 dm lång (UTAN SVANS) och 1,5-2 dm bred. Jag kände mig illamående resten av morgonen..

Igårkväll ringde Emma mig, vi pratade i över en timme och det var hur mysigt som helst :) Hoppas det blir så ni kommer ner den 19e, saknar dig hun!!
Idag ringde Fanny också, lika trevligt :) Vi pratade också över en timme. Du får också se till att komma hit snart!! Och alla ni andra med för den delen!

HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt