Min bästa väns dag

Inlägget skrevs: 2008-06-05 i: Frida Emelie Klockan: 07:13:22 Kommentarer 0
Idag tar min allra bästa vän studenten, känns helt overkligt! Kan inte förstå att det är ett helt år sedan jag stod där, då det var min tur. Tiden har bara rullat iväg, jag har nog faktiskt haft ett av de bästa åren i mitt liv! Självklart har det funnits både bra och dåliga saker som hänt men om jag ska resumera det måste jag nog faktiskt påstå att de bra sakerna varit fler än de dåliga.

- Sommaren. En jäääkligt rolig sommar. Började med studenten, the time of my life! Fyra veckors festande, en veckas vila sedan drog vi till Tyskland med Paraden. Det blev fest, fest, fest där med och ett nostalgibesök till Hansa Park. På midsommaraftons morgon anläder vi till Härntatown, vilar ett par timmar för att sedan åka upp till Norrfällsviken. Där blir det festande som aldrig förr och däckning i ett tält vid sex på morgonen. Behöver jag ens nämna att jag var bakis till 23.00 på midsommardagen? Efter det gjorde jag en Sverigeturné i dåligt väder. Stockholm en vecka i regn, Arvika i två.. Sedan var det dags att jobba på Hemab i sex veckor, i gassande sol! Men jag överlevde med världens softaste jobb och under plankmålningen kilade jag över till Hannah som köpt glass ^^ Hann även med ett besök till Yran, shit-majbritt alltså! Det var helgalet!
- Tiden i Norge var helt klart en enorm upplevelse, även om den för mesta tiden var enormt påfrestande psykiskt. Att ta ett skitjobb där är så mycket lättare än att klara av det hemma och att se kontot växa och växa varannan fredag gav mig en enorm kick. Man tog på sig så mycket extrajobb man kunde, även om man var helt slut men just då kändes det rätt. Det var ju trots allt det man åkte dit för, för att jobba.
- Hemma i Härnösand. Var ju hemma i Härnösand i två månader och levde soffpotatis. Blev inte mycket jobbande alls, endast ett par timmar för Lena och Katarina men jag klagade inte. Efter tre månanders stenhårt jobb passade jag på att njuta, slappa och sova!
- Thailand & Malaysia. Mitt livs äventyr. Helt underbart. Paradis. Trots en del gnabb på vägen tycker jag vi klarade oss extreeemt bra, hade ju kunnat gå mycket sämre! Njöt av sol och bad i två månader, såg alla Thailands finaste små öar och man kände sig lyxig på ett sätt. Lyx för att man kunde åka runt där och inte behövde lyfta på ett finger. Rekommenderbart.

Sen står vi här. För lite drygt en månad sen kom jag hem. Sedan dess har jag jobbat en hel del på mammas jobb och även på Älandsbro Skola och Dagis. Skönt att se att lite extra cash rullar in på kontot och att inte känna att man sover bort sommaren. Jag har även hunnit med två vändor till Arvika och en kortis till Stockholm.

Jag hoppas att din student blir lika lyckad som min var älskling. Vädret hade inte kunnat bli bättre, änglarna ler!



Nu ska jag packa det sista och sen åka iväg på jobbet. Blir till att byta om när jag slutat, ta en sväng till Veda och sen plocka upp mamma och fortsätta mot Sandö. Sedan på vägen hem blir det förmodligen en tur runt Klocke och uppvakta Hanna lite ^^ Sen bär det av hem mot Härnösand och Brunnshusgatan för att (förhoppningsvis) bli bjuden på massa gó-mat :D

Ha en toppendag, jag kan inte ha annat!

HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt