Äntligen helg!

Inlägget skrevs: 2008-06-06 i: Frida Emelie Klockan: 08:18:22 Kommentarer 0
Jag vaknade redan vid halv åtta imorse, ovanligt pigg och kunde inte somna om.. Kan nog ha något att göra med att jag klivit upp vid sex hela veckan. Känns skumt men otroligt skönt att det är helg idag, att man får ett par dagar att vila ut sig. Har varit en tung vecka, att stå i ett klassrum då det är 27-32 grader varmt utanför i skuggan när man håller på att dö av värmeslag. Igår var det värre än värst. Luften stod stilla, utanför var det 32 grader varmt (jaa, som sagt i skuggan!) och dessutom var jag tvungen att sitta ute i gassande sol en timme eftersom jag var rastvakt. Visst, man borde inte klaga av att få vara i solen men är man inte klädd i bikini kan det bli en riktig plåga!
När jag jobbat färdigt åkte jag bort till Veda Handelsträdgård och köpte två rosor till Sara, sedan stannade jag på Hälledalskiosken och köpte en Twister på vägen tillbaka. Bytte om, fixade mig lite och väntade på att mammas möte skulle ta slut. Efter fixning och ännu ett glasstopp på Hälledalskiosken var vi framme på Sandö vid halv tre. Satt och häckade ett tag i skogen (skuggan) innan vi pallrade oss över till andra sidan vägen. Blev glad när jag såg Elin, Emma, Hannah, Anna och Carro komma åkandes fem i tre, de hade lyckats fixa bil ändå! Vi slöt upp till Saras familj och väntade på att de skulle komma utspringandes. När de kom ut där på trappan var det så jag höll på att gråta, min lillrompa!
Det tog så småningom slut med kramandes och fotograferandes och alla började röra sig hemåt. Jag och mamma svängde förbi Hanna i Klocke och jag lämnade en liten present medan mamma satt och väntade. Vi kom hem till halv fem och jag däckade på soffan med detsamma, äcklig migrän på ingång! När jag vaknade vid fem kändes det lite bättre men sen hade jag ont mest hela kvällen..
Vi åkte ner till Sara vid fem, bjöds på sjukt god mat och det var mycket folk där! Riktigt trevligt :) Blev hemskjutsade vid kvart över nio och jag tvättade bara bort sminket och hoppade i säng, såååå ont hade jag.. :s

Nu är jag som sagt pigg som en lärka. Väntar på att klockan ska bli lite mer så man kan svida om i bikini och lägga sig lite ute i solen, finally! Är lite sugen på att bada men vi får la se, så länge jag kan få lite färg och koppla av är jag nöjd! Ska nog plocka lite här inne först, ser ut som en riktig mess :s Sedan blir det dans på Teatern ikväll, halv sju, kom och kika vetja ;)

Pusshej,

HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt