Min lärardebut

Inlägget skrevs: 2008-04-29 i: Frida Emelie Klockan: 23:35:29 Kommentarer 1
Imorse var det lite småtungt att kliva upp, är ju inte direkt van att kliva upp vid halv 7 bortskämd som man är.. Tog mig i alla fall ur sängen, hoppade in i duschen och sedan gick allt som på en räls. Fikade, klädde på mig och hade till och med tid över innan det var dags att åka tjugo över sju! Plockade upp mammas jobbarkompis och strax innan åtta var vi ute i Hälledal. Tog en sightseeing och en kopp te innan klockan blev 8.25 och det var dags för skoldagen att börja. Vi hade morgonsamling, gick väl sådär eftersom jag inte riktigt visste hur de brukade göra, sedan blev det svenska. Klarade mig faktiskt över förväntan, så hemskt var det inte heller! Egentligen skulle jag bara bli kvar i två timmar men Britt-Inger blev senare än beräknat, vilket inkluderade lunch och ännu två lektioner. Blev 4,5 timmars jobb och det är ju inte fy skam! Plus att jag kanske har chans att få hoppa in något mer under våren, de därute har dessutom en tendens att bli sjuka rätt ofta! :p

Mamma var snäll och lät mig ta bilen hem när jag var färdig halv 1, det tackar jag gudarna för. Dock slutade fläkten fungera och jag höll på att dö av värmeslag, var tvungen att veva ner rutan en stund. Så fort jag kom hem la jag mig och däckade i sängen och sedan sov jag i princip tills klockan blev fyra, jag är slö jag vet. Var bara att kliva upp och åka ut till Älandsbro och hämta mamma sedan blev det middag hos pappa - lax, MUMS :D

Ikväll har jag och mamma varit ut till stugan. Skulle se om det blev bättre kvällssol nu när 6-7 träd är borta och det kändes faktiskt lite bättre. Dessutom passade vi på att hämta en extra grill tills imorgon så vi slipper stå och trängas kring en, man vet aldrig hur mycket mat folket tar med sig! Efter vi varit i stugan åkte vi och handlade och som vanligt när jag är med hoppade en hel del extra, onödiga saker ner i vagnen men det är helt enkelt sånt man får räkna med. Köpte i alla fall kött, körsbärstomater, svamp, lök och majskolvar som jag ska grilla imorgon. GOTTA!! Magen börjar nästan kurra vid tanken av så god mat! När vi kom hem satte vi oss och tittade på en av mina nya filmer, 27 dresses. Den var riktigt bra faktiskt, en såndär mysfilm som man kan titta på om och om igen :)

Nu ska jag försöka hoppa i säng, har en hel del att göra imorgon. Plocka lite och försöka få plats med alla mina kläder i garderoben.. Sedan ska jag ner till farmor och äta lunch, ska bli mysigt :)


27 dresses
Där pratar vi om garderobsproblem!
Skickat av: Luris

Hahah jaa Frida visst äre gott med lax ;D ja kommer hem snaaart! :D:D

Skickat: 2008-05-01 Klockan: 01:13:12
Bloggadress: http://fannysvanholm.blogg.se/


HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt