Greetings from Stockholm

Inlägget skrevs: 2008-09-18 i: Fotografier Klockan: 20:50:14 Kommentarer 1
Nu har jag inte skrivit sedan i måndags, illa illa. Jag klarade i alla fall KS:en, även 6 poäng denna gång. Bättre än ingenting och det är i alla fall godkänt. Satsar på att försöka tenta upp de två första delarna på tentan i oktober och kanske lyckas dra till mig ett högre betyg men den som lever får se. Än är det lång tid kvar det, tre KS:ar återstår + den muntliga/skriftliga hemuppgiften som ska redovisas på måndag. Med den går det väl sisådär. Jag, Magda, Louise och Ingrid satt förgäves och försökte idag, inte ens färdig med a) sen är det b) och c) kvar också men det kommer, det kommer. Louise skulle försöka få hjälp med den ikväll, imorgon ska vi sitta med våra mattesnillen till vänner (förhoppningsvis) och på lördag ska Magdas storebror hjälpa oss.

Jag kom hem från skolan vid fem, softade en stund och tog en nap innan jag kokade lite te och satte mig för att plugga. Har en riktig höstförkylning på g och med allt som händer känns det inte välkommen. Har försökt få in vad jag ska säga på vår gruppredovisning imorgon, jag ska prata om ett ekologiskt hållbart samhälle, Hammarbymodellen och ett avfalls kretslopp. Intreresting huh? Vi ska även opponera på en annan grupps uppsats och det har väl inte gått sådär jättebra, känns som jag har nog med min egen men jaa, ska försöka sitta och knåpa lite på det nu.

Så lite om veckan då kanske. I tisdags var min grupp kvar på skolan och skrev på uppsatsen fram till fem, sedan åkte jag direkt till Johanna. Fick gó-middag i form av bakpotatis med räkröra och sedan satt jag och fixade lite med uppsatsens layout. När jag kände att jag förtjänade att avsluta blev det en tripp till Vi och inhandling av gotta innan vi tittade på nya GG. Jag sov över och det var mys, klev upp och duschade och sedan blev det mysig lyxfrukost med bigsis.
Igår hade vi SBP (samhällsbyggnadsprocessen, för långt för att orka skrivas) hela dagen med övning på eftemiddagen, vi skulle lära oss rita detaljplaner. Var faktiskt rätt kul! Efter det satte vi oss och skrev färdigt uppsatsen och slängde ihop en powerpoint presentation. Jag kom hem vid sex, halv sju och segade på en bra stund innan jag till sist tog mig till Ica för att handla. Efter många om och men hade jag i alla fall kockat ihop en god tonfisksallad - då var klockan redan åtta. Hade ingen självdisciplin så istället för plugg blev det nya OTH och två avsnitt av 90210, illa Frida :s
Idag har precis som alla andra dagar varit en heldag i matte. För en gångs skull förstod vi vad Börje sa de två första timmarna av dagens lektion. Sedan var det räknestuga och den gick ovanligt fort, för en gångs skull höll vi oss sysselsatta hela tiden - med vår inlämningsuppgift - innan vi kilade bort till oAsen i god tid för att hinna käka innan instormningen. Andra lektionen var lite tråkig och vi förstod inte så mycket och sen var det räknestuga igen. Fick låna Robmobs anteckningar och lyckades lösa en del, halva a)-uppgiften.. Kom hem vid fem och sedan har det som sagt varit SBP all night long. Börjar bli trött och less men måste läsa igenom den andra uppsatsen och hitta några små fel.

Imorgon är det redovisning 9-12 sen slutar vi, GRYMT VÄRT!
Efter det ska jag, Magda, Susben och Malin unna oss en lyxlunch ute någonstans. Det pratades om söder tidigare i veckan men vi får väl se helt enkelt. Sen ska vi tillbaka till skolan och jobba med hemuppgiften, först jag och Magda sen kommer Louise då hon slutar 4 (deras grupp drog nitlott och har redovisning 13-16).

På lördag ska som sagt Magdas bror hjälpa oss med inlämningsuppgiften men vi får se om jag kan vara delaktig eller inte. Pappa kommer ner imorgon så vi ska förmodligen träffas och fika på lördag, få lite grejer han tagit ner till mig =) (lusekofta, gummistövlar & min klänning jag sydde upp i Thai).

På söndag har vi planerat ett besök till skogen men vi får se hur det blir. Sugna på att göra något mysigt och annorlunda så det blir friluftskläder på och packa en ryggsäck med fikatermos =) Därav viktigt med gummistövlar och lusekofta =)

Nej, nu ska jag försöka knåpa vidare så jag kan avsluta kvällen med något trevligare. Slänger in en bild också så ni ser att allt är som det ska, jag har inte förändrats för fem öre!

Skickat av: Elin

Nej! Du har så rätt Frida!=) Du ser lika full ut som vanligt;)

Skickat: 2008-09-18 Klockan: 21:12:24
Bloggadress: http://elinsvanholm.blogg.se/


HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt