Vintermys

Inlägget skrevs: 2008-11-16 i: Frida Emelie Klockan: 11:02:08 Kommentarer 0
Jag har kommit på att jag nog egentligen tycker om vintern rätt mycket. Det är mysigt att vakna upp när det är rimfrost ute, att efter att ha varit ute i kylan få komma in i värmen och sätta sig framför en brasa. Det är mysigt när det ligger snö på marken och det är så kallt att det knastrar under fötterna när man går och det mysigaste av allt är att man får ha massa tända ljus som lyser upp i mörkret. Snart är det även dags att ta fram adventsljustake och dylikt och göra det extra juligt. Mitt julpynt i form av små tomtar åker nog fram de också, så man hinner njuta av julen innan det är dags att bege sig härifrån.

Tyvärr får man ingen riktig sån stämning i Stockholm. Här regnar det bara och skulle det, mot förmodan, snöa en dag skulle det förmodligen smälta bort med detsamma. Och skulle snön, mot alla odds, ligga kvar skulle den ändå bara bli helt svart och ful av alla avgaser. I alla fall här vid mig.

Idag ska vi göra en familjeutflykt, till IKEA i Kungens Kurva. Kanske man ska se om man hittar något mer julfint att pryda rummet med. Rummet som faktiskt nu känns mer som ett hem efter det att jag vänt på skrivbordet och istället gjort det till ett matbord. Tänk att så enkla åtgärder kan förändra så mycket! Nu ska jag avnjuta lite lunch i form av en pizzabit (som för övrigt också blev jääääkligt god).


Bild tagen av mig förra året i Trondheim







HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt