Framme i Arvika

Inlägget skrevs: 2008-05-02 i: Frida Emelie Klockan: 22:13:43 Kommentarer 0
Valborg var trevligt. Cyklade runt hela dagen, upp på Dollar och köpte filmfodral, till farmor på lunch, till Anna på mys-te i solen och sedan hem för att fixa allt inför kvällen. Det bjöds på mycket och god grillad mat, alla åt tills vi storknade och tror att de flesta av brudarna hade hälften kvar. Ingen av oss hade riktigt klarat av att se hur mycket vi skulle orka äta! Efter vi till sist ätit färdigt och jag började få i mig ett par aquatini kände jag att förkylningen kröp närmre och närmre så till sist gav jag upp. Resten av kvällen satt jag med feberfrossa halvt om halvt och försökte se till att de andra hade kul, gick nog inte så bra.. När de kilade vidare vid halv ett plockade jag in lite i diskmaskin innan jag la mig och somnade som en däckad sill...

Igår var inte alls en trevlig dag. Vaknade tio och mådde skit, febrig och jäklig så var tvungen att ställa in 1-majtåget. Jag som verkligen sett framemot att se Paraden! Aja, jag fick ju i alla fall se de en snabbis förra lördagen och det kommer ju fler tillfällen :) Tillbringade hela dagen framför tv:n, tittade bland annat på Night at the museum och tyckte den var helt sjukt bra! Efter middagen när jag piggnat till mig lite åkte jag och hämtade Sara för en glass på Donken där det även blev till att tjattra lite.

Imorse väckte mamma mig åtta. Var seg som aldrig förr men tog mig till sist ur sängen  och slängde mig i duschen. Packade ner det sista, blev lite nödgrejer som bara slängdes i på slutet också. Sedan blev det frukost och vid 9 rullade vi ut ur Härntatown. Det regnade och tråkade mest hela dagen, jag var grymt trött men höll mig vaken för att vara sällskap till mamma. Vi stannade på Max i Bollnäs och åt varsin kycklingsallad innan vi rullade vidare. Jag körde tjugo mil tills jag blev less på mamma som bara låg och snarkade, så i Malung bytte vi så jag fick sova lite.

Vi kom fram vid fem och efter massa kramandes bjöds det på mat - fläskkotletter, potatis och kantarellsås. Efter alla ätit så vi var helt jästa plockade morfar fram glassen och så blev det glass och jordgubbar. Man blir helt klart fet här nere! Jag och Johanna satt och tjattrade lite om hösten efter middagen. Kikade lite möbler på IKEA och satt och planerade, så himla kul! Sen joinade vi gamlingarna nere, tittade på slutet av 'Vem vill bli miljonär' sedan blev det 'Så ska det låta' och Magnus Ugglas program, helt okej.

Nu tror jag att jag snart ska ta och hoppa i säng, eller gå ner till Johanna och slå på någon bra film. Fast mjaa, man vet aldrig vad morgondagen har att erbjuda ;)

Juust, hade planerat shopping i helgen och som vanligt gör jag succé....
... Tror det är tredje eller fjärde gången jag glömmer bankomatkortet hemma när vi åker hit.

SUCK!

HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt