Bloggtorka?

Inlägget skrevs: 2008-07-16 i: Fotografier Klockan: 17:16:58 Kommentarer 1
Det är så mycket som hänt på senaste tiden att jag varken haft tid eller ork att uppdatera bloggen. Efter påtryckningar från håll och kanter ska jag nu göra ett försök, trots att jag känner på mig att det kommer dröja en oändlig tid innan den återigen kommer bli uppdaterad efter detta inlägg. Vi får se helt enkelt, kanske blir det som en kick (drog) och jag börjar blogga som en galning, värre än förr!

Spanien var grejt, vi låg på stranden hela dagarna och på kvällarna hittade vi på diverse roliga saker. Det blev party två kvällar, en sväng till Girona, biljardspel, nattpromenader längs stranden och en hel del Gurka, Hjärter Sju och Fyrmanns-vist. Vi levde livet helt enkelt! På vägen hem stannade vi till i Stockholm över helgen. Hade en av de bästa utgångarna i hela mitt liv, med mina bästa vänner på en krog i Gamla Stan! Jag kommer trivas som fisken i vattnet i Stockholm, längtar tills jag får flytta ner och har nästan börjat räkna dagarna och packa ner mitt pick och packa i lådor. Okej, nästan (måste bara skaffa lådor först sen blir jag vass ska ni veta)! Vilket leder mig till nästa sak som inträffat - JAG KOM IN!!!!!! Så de nästa fem åren i mitt liv kommer jag tillbringa i skolbänken på Kungliga Tekniska Högskolan och ta min examen som Civilingenjör i Samhällsbyggnad. Jag ser verkligen framemot detta och jag skrek som en galning när jag fick antagningsbeskedet! Än letar jag boende men det löser sig på ett eller annat sätt, om inte får jag inkvartera mig hos syrran tills något blir ledigt och då får mitt pick och pack komma ner med släpkärra som på beställning.

Denna veckan är min kusin från Arvika häruppe. Hon åkte upp med mamma i söndags och på söndag åker de tillbaka nedöver igen. Vi har solat i stugan en dag (försökt att hålla god min trots iskalla vindar...) och igår låg vi på Smitingen. Det var lite skönare, tills hela himlen täcktes av moln.. Vi har även hunnit med att se Harry Potter - Fången från Azkaban samt Harry Potter - Fenixorden. En hel dels svullande har det också blivit med popcorn, glass, chips och cola men är det sommar så är det. Dessutom är det inte varje dag ens fjortonåriga kusin kommer och hälsar på! Idag har vi tillbringat större delen av dagen nere i Birsta. Det blev lite smått och gott shoppat och det svider i plånboken just nu kan jag lova. Trots det tyckte jag faktiskt att jag lyckades fynda en hel del bra grejer. Ett linne för 129:-, ett linne för 49,50:-, två par tights för 99:-, ett par svarta pumps (de var jag värda) för 299:- och en toppenbra partyväska för 20:-. Detta avslutades med en underbart god bakpotatis med skagenröra på Café Charm, de vet hur man ska göra om man säger så. När jag kom hem rotade jag fram ett par gamla jeans (hade dock inte så många efter min nyliga rensing av garderoben...) och bad mamma klippa av dem. Voilá, nu har jag även ett par jeansshorts helt gratis! Dock är de lite slappa i tyget och tunna, jag köpte dem till jag skulle börja nian tror jag men men. Jag trivs som fina fisken i vattnet även i dem och de kommer jag slita med hälsan vill jag lova! Väl investerade jeans som fortfarande hänger med skulle jag även vilja tillägga.
Ikväll ska mamma bort så vi ska bessa Mini, det vill säga ännu mer fett. Men som sagt, man lever bara en gång ;)

För att avlsuta detta inlägg slänger jag in en härlig bild från S'agaró, eller rättare sagt La Conca - världens toppenstrand!
Skickat av: malin

hörru, måste säga att jag inte är så förtjust i din bloggtorka. men.. PEPP!!

Skickat: 2008-07-18 Klockan: 00:17:39
Bloggadress: http://malinhjortsmark.blogg.se/


HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt