Vad är det som händer?

Inlägget skrevs: 2008-01-20 i: Tänkvärt Klockan: 23:35:51 Kommentarer 0
Tragedi efter tragedi.
Man hinner inte ens bearbeta och gå vidare innan nästa inträffar. Jag förstår inte. Även om man inte känner alla personligen så bor vi i en väldigt liten stad och man blir alltid berörd av händelser som sånt här.
För tre månader sen blev en artonårig kille påkörd av ett tåg, avled direkt. Häromveckan blev en tjugoårig kille mördad och så det här. Igår, en nittonårig tjej dog efter hårt festande. Jag kände inte henne så väl men visst har man pratat och har gemensamma vänner. Nära vänner.
Jag förstår inte vad som händer. Varför ska de som minst behöver det alltid drabbas? Det är bara för orättvist.

Nu ska jag ta och försöka sova och tänka.
Sånt här får en alltid att tänka så himla mycket. Tänk om det vore... Man vill inte ens tänka, mest för att det inte går att förstå.. Jag kan inte förstå att en människa man kanske träffade igår helt plötsligt kan vara borta imorgon, av vilken anledning som helst.

Det känns hemskt att säga men snart blir man inte längre förvånad.
Det som känns mest pissigt - varför är det ingen som gör något åt det som händer? Bara står och tittar på och låtsas som ingenting. Det är viktiga saker, som man kanske borde ägna tid för att lösa..

HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt