Fy för denna grymma värld

Inlägget skrevs: 2008-01-17 i: Tänkvärt Klockan: 15:31:26 Kommentarer 0
Har suttit och kollat runt lite i olika bloggar. Hamnade i Johannas blogg. En helt vanlig tonårstjej som helt plötsligt en dag möts av beskedet att hon fått cancer. Läste igenom hennes blogg, från insjuknandet till tillfrisknandet. Att se en sån livsvilja är otroligt, jag undrar hur jag skulle reagera om jag möttes av ett så svårtsmält besked..
Ägnade en tanke åt mormor också.
Hennes lillasyster ringde precis, de är påväg neröver nu. Först till Göteborg på begravning och sedan upp för att hälsa på mormor och morfar i Arvika. De har inte varit där på tjugo år och mormor ser verkligen framemot att de ska komma. Det märks att hon fått starkare mediciner nu också, hon var varit ovanligt pigg de senaste dagarna. Till skillnad från Johanna så går mormors cancer inte att bota, det känns väldigt tufft men samtidigt har hon haft ett helt fantastiskt, underbart liv fyllt med vidvärlda äventyr.
Hamnade in på barncanerfondens hemsida också, har bestämt mig för att jag ska köpa ett "Hope-smycke". De är fina och samtidigt går det till något bra.

Ibland önskar jag att livet vore annorlunda

HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt