My new crib

Inlägget skrevs: 2008-08-17 i: Frida Emelie Klockan: 21:25:00 Kommentarer 3

Mottagningen i Stadshuset gick bra men lite smått booring skulle man nog kunna kalla den. Jag grät ju inte när fanborgen stegade ut till orkesterns toner och vi också fick gå. Jag cyklade dit med Johanna och hem med henne och Tobias. Vi tog en sväng förbi Osqualdas (?) väg på campus så jag ska hitta dit imorgon. Hittade även vägen över Gärdet hem, den jobbigaste cykeltur jag gjort på länge. Bara massa uppför och har man inte några växlar är det ingen höjdare.. Men bara att ge det ett par dagar sen klarar man nog det galant :) Maria kom också hit så de tre har hjälpt mig att greja hela kvällen. Rummet är helt i ordningställt nu, allt upp- och inpackat! Är himla förvånad över hur lätt det gått faktiskt :) Dock är jag dragandes med ett par kartonger eftersom jag inte orkat leta mig ner till förrådet än men det kommer, om någon dag eller så. Det blev pizza till middag idag igen eftersom de andra var sugna, eller jag åt en kebabrulle men ändå. Fett ohej och fett ohå.

Johanna och Tobias åkte hem för runt en timme sedan och Maria begav sig mot tunnelbanan alldeles nyss. Känns skönt att bara kunna sitta här i lugn och ro innan det är dags att sova. Träffat ett par fler av min korridorskompisar också så känns inte lika hemskt nu. Johanna tog även tag och städade bänken under mitt skåp så nu är den delen av köket helfräsch :D En snäll indier förklarade för mig att jag faktiskt hade ett fack i den fräscha kylen också (även fast någon annans grejer låg där...) så då slapp jag den mögliga också! Han var faktiskt snällare än han verkade :) Jobbigt bara att jag kommer behöva kommunicera på engelska med hälften men men, practice is a good thing too!

Jag känner mig helt knäckt nu, kommer nog inte vara några som helst problem att somna ikväll heller och det känns riktigt skönt :) Kan behöva vara utvilad inför morgondagen också. Kliver nog upp vid sju, ska försöka få i mig lite havregrynsgröt till frukost! Sedan duscha och fixa sig och cykla bort mot uppropet klockan nio. Sen väntar välkomsttjoho, lunch och tydligen Sektionens Dag mellan 12 och 19, kan bli rätt tufft men det blir nog bra! Kommer vara fylld av nya intryck och kontakter imorgon, kommer bli en händelserik dag! :)

Avslutar det här inlägget med att slänga in lite bilder på mitt nya place! Ni får dock ha lite överseende med mina kartonger. Känner mig ändå himla nöjd med resultatet, är ju trots allt bara 17,2 kvadratmeter!

 
 
Skickat av: Sara

hha jo javet! :/ men den är återfunnen nu, haha. fan va fint ditt nya place är, hoppas du kommer trivas som fisken i vattnet! hoppas det går bra imorgon och att du får en riktigt bra klass! Hihi, nee det är ju bara 2,5 månad kvar faktiskt! :D

Skickat: 2008-08-17 Klockan: 22:27:42
Bloggadress: http://sawja.blogg.se/

Skickat av: zandra

kanonbra frippa! way to go!

Skickat: 2008-08-18 Klockan: 12:28:12
Skickat av: Elin

Såååå fiiiint;D

Skickat: 2008-08-18 Klockan: 16:15:35
Bloggadress: http://elinsvanholm.blogg.se/


HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt