En vecka..

Inlägget skrevs: 2008-08-09 i: Tänkvärt Klockan: 13:47:23 Kommentarer 1
Nu är det en vecka kvar tills jag flyttar. Eller rättare sagt, om en vecka har vi packat ur alla grejer och är påväg med släpet till IKEA. Förhoppningsvis. Det börjar kännas lite i magen, spännande men samtidigt lite pirrigt. Om jag kunde skulle jag helst bara vilja spola förbi den här veckan, låta oss vara påväg och slippa all slut-stress. Jag har nyss kommit hem från en sväng på stan med Emma och Hannah. Jag var på Systemet sen strosade vi runt, Hannah skulle hitta något till ikväll utan succé men jag kom hem med ett par svarta tygskor och ett par svarta pärlörhängen. Tanken var att jag skulle fortsätta packa lite idag men jag lägger nog det åt sidan, egentligen har jag ju faktiskt packat det mesta redan. Snart ska jag hoppa in i duschen och göra mig redo för kvällens festligheter. Avskedsfest, bara det känns ju dystert. Tråkigt är det också att uppslutningen inte verkar bli den bästa.. Sara och Anna är i Stockholm, Elin ska till sin stuga, Malin jobbar och Elin är sjuk. Linn verkar i alla fall komma förbi senare ikväll och det är bäst för henne!
Jag har nog nästan bestämt mig för kvällens klädsel i alla fall men nu småduggar det. Suck. Maten är i alla fall fixad, det ska bli himla gott. Vinet ligger på kylning och det ska också bli gott. Ändå kan jag inte riktigt slappna av. Jag tänker och tänker. Om en vecka bor jag i en annan stad, med främmande människor runtomkring mig. Tur att jag har systrarna och Zandra där nere annars vet jag inte riktgt vad jag skulle ta mig till. Klart man kommer lära känna massvis med nya människor också men i början, hur ensamt kommer det inte kännas då? Zandra verkar jobba nästa helg också, jag som hade planerat att tvinga henne att hänga hos mig, på mina 17,2 kvadratmeter. Jag hoppas att man kommer trivas med resten av gänget i korridoren annars kan det bli problem helt enkelt... Första hyran är betald sen två veckor och nycklarna är uthämtade. Mitt första eget ställe. Känns både kul och spännande men samtidigt lite läskigt, vilket ansvar! Jag har skickat in avtalet till Tele2 så internet ska vara påkopplat när jag flyttat in och så har jag beställt adressändring. Från trygga Hjortronstigen 32 i Härntatown till Studentbacken 21 i Stockholm. Stockholm liksom.. Jiiisses. Lilla jag i storstan. Tror dock jag kommer trivas som fisken i vattnet men jag känner mig ändå ängslig.

Nej, nu ska jag sluta jiddra och börja trolla lite med mitt utseende. Vi börjar tidigt idag och jag beräknar åka ner till Hannah vid fyra-tiden så det är inte så jättemycket tid att spela på. Jag ska försöka plocka lite på mitt rum och byta sängkläder också, få rent och fräscht sista veckan i mitt flickrum. Dags att försöka få lite liv i bloggen igen. Kanske går det bättre när jag väl är därnere, då måste jag ju se till att uppdatera mellan mattelektionerna så ni vet hur jag har det! Annars finns ju alltid mobilen och skype.

Have a nice day!
Skickat av: Sara

Det kommer gå bra :)

Skickat: 2008-08-11 Klockan: 09:44:52
Bloggadress: http://sawja.blogg.se/


HÄR KAN DU FRAMFÖRA DINA ÅSIKTER

Ditt namn:
Kom ihåg mina uppgifter

Din e-postadress (publiceras ej)

Din bloggadress:

Lätta på hjärtat här nedan

2010
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2009
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December

2008
Januari . Februari . Mars
April . Maj . Juni . Juli . Augusti September . Oktober
November . December
Bloggdesign . Dagen i bilder
Filmer . Fotografier
Frida Emelie . Slöserier
Träningsdagbok . Tänkvärt
Önskvärt